woensdag 13 mei 2015

Het ge(s)tikte wijvenweekend II anno 2015


Een jaar lang hebben we geduldig moeten wachten.
En eindelijk was het zover, 8, 9 en 10 mei vertrokken we met 15 vrouwen op weekend.
Normaal zijn we met 17 maar op het allerlaatste moment kon Els en Kristel jammer genoeg niet mee.

HOE?

Gepakt en gezakt!


En lieve!? Die nam gewoon haar winkel mee.


 

DE SPONSORS

Net als vorig jaar werden we rijkelijk gesponsord en dit jaar werd het zelfs nog grootser.
Waarvoor dank!! (hier later meer over)
Om deze goodiebags te vullen is Sofie speciaal vanuit West-Vlaanderen naar de Kempen gereden.

Goodiebags vullen!!
met een beetje hulp van de kindjes van Sofie.



Naaiwinkel Turnhout Mariën – Hendrikx: boekjes inspiration en paarse tas
Knip en knippie: 2 knips en 1 knippie met bijlage
Guetermannreclame tijdschriften met collectie
Soft cactus: lintmeter in sleutelhanger
Lolalilie: DIY pakket
Den depot: bon 5 euro + stofklemmen in verschillende kleuren + stof
Fournituren.nl: kortingsbon 15%
Pidy: kookboek ‘Claudia kookt buiten’

Lanalotta: rolletje stof
Lillestoff3 rollen tricot (elk 1 meter ongeveer) + rolletje tricot
Pieke Wiekeboordstof/tricot + gestikt wijvenweekend pin
Stofuiltje: bon 5 euro + tekenkrijt
Poppies: koeken
La maison victor: nieuwste LMV editie (mei-juni 2015) en extra boekje met naai-ideeën (bijlage), lente editie 2014
Hotstofbon 5% korting, fournituur (verschillend per zakje) en zakje kamsnaps
Kersenpitje: stof en fournituren
BNP fortis Paribas: draagzak
Jules Destrooperdoos Florentines
Mon depot: rol stof
Stoffenstraatrol stof
Something naais: bon 10% korting en rits
Juffertje uilbon 10% korting en draagzak (wel uitverkoop momenteel)
Stofopzolder: Bon 20% korting
Littlevixenbon gratis verzending en fournituur (biais of paspel)
Lieselove: stof
Larlotte: pakketje met schaar, zoommaatje, kopspelden en doosje voor spoeltjes.
Sjiekebiele: bezoekers op zaterdag 9 mei kregen 20% korting
Huisje creatief : bedeltje


En dit was het resultaat!



DE RIT.

De rit naar de Karmel te Brugge was lang, heel lang.
Nadat ik Lindsy had opgehaald reden we langs Brussel richting Brugge.
Maar de GPS dacht er lichtjes anders over. Hij stuurde ons midden Brussel in, en zo hebben Lindsy en ik heel even een citytrip gedaan in Brussel, We zijn over de wetstraat gereden en hebben heel veel gebouwen gezien en auto's ja heel veel auto's het was namelijk file!




HET DOMEIN

Het is een prachtig domein, En heel veel plaats, zo hadden de kamers omgedoopt tot naaikamer, strijkkamer, winkelruimte en ontspanningsruimte. Natuurlijk waren er ook slaapkamers, badkamer, douchekamer, toilet en refter.
 

DE ONTVANGST

 Het ontvangstcomité was er ook!
Hmm merci voor de lekkere cocktail An & Ilse.

Weetje: Ilse had diezelfde ochtend nog deze 2 witte schorten genaaid!


HET PERSONEEL.
Het keukenpersoneel wil ik toch ook even bedanken.
Het eten was lekker en bij de broodmaaltijd was er voldoende keuze van beleg.



DE GOODIEBAG

en ook omdat we van hun de keuken even mochten doorkruisen met onze goodiebags.
Zodat de andere ge(s)tikte wijven hun dessertje nog niet konden zien.
Ook bedankt aan de 4 jongens die daar toevallig rondliepen en die we aangesproken hebben om onze zakken mee te dragen (het waren 2 x 18 zakken en ze waren erg zwaar) zo moesten Sofie en ik niet telkens heen en weer lopen.

We hebben iedereen dan ook naar de refter gelokt met de mededeling dat we nog een dessertje hadden versierd bij het keukenpersoneel. En wat voor één.







DE VERRASSING (waar ik niks van wist)

Nadat de goodiebags werden Sofie en ik verrast!
En sorry hoor, maar de gevoelige ik kwam boven en kon het dus absoluut niet droog houden *bloos*


Wat mij wel opvalt is hoe moe ik er uitzag!
Maar ja wat wil je, we konden zoveel en zo lang naaien als we maar wilden, Het eten werd voor gezorgd en ze kwamen ons halen als het klaar was. 

En ja natuurlijk werd er ook genaaid, (en ook heel veel los getornd)
Wat we genaaid hebben kom je zeker nog tegen later op de blog.

Groetjes  Daisy


Pssst: Binnenkort geven we iets weg! Hou de blog zeker in de gaten.




16 opmerkingen:

  1. Lieve vriendin, het was zaaaaaalig! In de auto, In de Wetstraat, aan de naaitafel, met mijn neus in de goodiebag, met mijn handen in het zakje m&m's,...zucht! Ne mens zou voor minder emo worden! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb nog twee dagen gegeeuwd terug thuis :)
    het was echt fenomenaal!
    mis jullie nu al!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ook Regina, ik ben gisteren zelfs mee met de kinderen in slaap gevallen :-p

      Verwijderen
  3. Ik wil nu terug :-) Dank je wel voor de super organisatie, Daisy!
    Het was gewoonweg TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh... waarom organiseren we eigenlijk geen twee weekends per jaar #hoopvol ;). Tot die tijd geniet ik nog wat na van dit zalige exemplaar, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik teken blind voor twee per jaar en wij zullen dan helpen organiseren he Sarah!

      Verwijderen
  5. Ziet er zalig uit! En indien er ooit een plaatsje vrij komt, zelfs last minute, dan weet je me te vinden, he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het helemaal met Sarah eens!! 2 weekends per jaar! Of elk seizoen?! We moeten tenslotte lente-, zomer-, herfst- en winterkleren naaien! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Daisy, topmadam gij !!! Dikke dikke superdikke merci voor alles !!! Jij zorgt ervoor dat ons naaiweekend zo'n topweekend wordt. Telkens opnieuw !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt een zalig weekend! En dit zo dicht bij mij.
    Als er ooit eens een plaatsje vrijkomt, ik ben kandidaat. Lijkt me super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Woehoew vr de toporganisatie jullie twee!!! Fantastische madam! Blij dat ik er weer bij kon zijn. Op naar het volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi leuk om bij jullie gestikte wijvenweekend blogposts al die ethousiaste reacties te lezen. Kan me voorstellen dat jullie dit wel vaker per jaar zouden willen doen ;). Ik mag een paar keer per week naaien voor mijn brood, maar thuis kom ik dan weer de laatste tijd tot niks hihihi. Warme groetjes van een nieuwe volgster!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er bijzonder leuk uit zeg! Wat fijn om zo'n leuke groep vriendinnen om je heen te hebben.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een topteam, dat zijn we! Zalig om nog eens terug te lezen! Op naar onze grote give away en hopelijk maken we 2 dames supergelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te vertellen? Graag! :-) Dat maakt het nog leuker.